De grote plas over

Ja, we hebben het eindelijk gedaan. In 2020 wilden we al, maar kon het niet. In 2021 wilden we weer, maar kon het weer niet. Dit jaar is ons jaar, en van vele Nederlanders met ons, we zeilden de grote plas over die de Noordzee heet. De kinderen gingen ineens toch samen op kamp in plaats van na elkaar. Dat betekende dat we nu opeens een week met zijn tweetjes konden gaan zeilen. Wat nou als we de...

KNRM reddingsactie

Op Facebook was het al te zien. Een catamaran was vastgelopen op een ton, op het Visjagersgaatje. Tja, dat waren wij. Het eerste echte weekend zeilen was het voor ons. We wilden op tijd in Den Oever zijn om boodschappen te kunnen kopen. Het was eerste Paasdag en in Oudeschild was de supermarkt dicht. Op zich hadden we genoeg te eten aan boord, maar we wilden lekker koken en daarvoor moesten we...

De eerste poging Pelagie

Nou, dan heb je een mooie catamaran gekocht en wil je er wel een weekendje op gaan zeilen. Klinkt goed toch? Wij spraken af met onze vriend Erik. Dan gingen we de buitenboordmotor en de reservesleutel in Monnnickendam ophalen. We kwamen op vrijdagavond al naar de boot, maar hadden bedacht dat we de volgende ochtend op tijd zouden vertrekken, dan konden we gewoon gaan slapen die avond. Mijn...

Lorem Ipsum te koop

Tja, nu de Pelagie ons nieuwe schip is geworden, moeten we met pijn in ons hart de Lorem Ipsum verkopen. Twee schepen, drie drijvers, dat is teveel van het goede en kan onze portemonnee niet aan. We hadden eigenlijk nog wel drie of vier jaar op de Lorem Ipsum willen varen. Wat hadden we nog allemaal willen uitvoeren en wat hebben we een hoop gedaan afgelopen anderhalf jaar. Groot voordeel is dat...

Texel

We zijn wel vaker op Texel geweest, maar verder dan Oudeschild waren we nooit gekomen. Zelfs waren we nooit in het museum Kaap Skil in Oudeschild geweest. Deze zomer hebben we de harde wind in het weekend uitgezeten op Texel. Daar hebben we twee elektrische scooters gehuurd om met de kinderen in elk geval het zuidelijke gedeelte van het eiland te ontdekken. In drie dagen hebben we een paar leuke...

Verwaaid liggen

De zomervakantie van 2021 was eigenlijk meer een heel lange herfstvakantie. Het was vrij koud met af en toe wat warme dagen. Heel anders dan de zomer van 2020. Het waaide afgelopen zomer of heel erg hard of bijna niet. Normaal als Jeroen gaat zeilen is er bijna geen wind en als ik ga zeilen is er juist heel veel wind. En meestal als we samen gaan is het best een mooi gemiddelde daarvan. Behalve...

Lorem Ipsum 2.0 for real

En toen hadden we besloten echt voorlopig geen ander schip te kopen. We gaan echt drie jaar wachten. Maar dan komt er ineens een 19 jaar oude Lagoon 380 op de markt, in Nederland, nooit in de verhuur geweest, binnen ons budget, met de indeling die voor ons heel goed is. We bellen De Valk op maar helaas is er al een bod gedaan en komen de aspirant kopers binnenkort voor de keuring. Tja, als de...

DinghkyToy

Online had ik ze al een keer gezien en later nog een keer een artikel in de Zeilen: de DinghyGo, een bijbootje dat ook kan zeilen. Het is opblaasbaar, redelijk makkelijk mee te nemen en in elkaar te zetten en zorgt voor een hoop lol. De dinghy kan ook achter de boot worden gesleept, zodat de kids daarin kunnen zitten en spelen met het water. We zijn naar Grou gevaren om daar een proefvaart te...

Radiostilte en spinnen

Het is een tijdje wat stiller geweest op de site. Minder posts, maar dat heeft alles te maken met minder zeilen. En dat heeft weer alles te maken met meer werken. Ik ben school fotograaf, of eigenlijk Sgoolfotograaf… Ik ben franchisenemer bij Sgoolfotografie.nl en dit jaar was het bizar druk. Niet alleen wilden scholen het begin van de het jaar de fotografie uitstellen, maar ook zijn er...

Lorem Ipsum 2.0?

We hebben de Lorem Ipsum nog geen jaar en Jeroen krijgt het nu al op zijn heupen. Bootjes speuren op yachtfocus en botentekoop is natuurlijk altijd leuk om te doen. Maar kort geleden zijn we toch naar een verkoophaven gereden om eens te kijken bij een Beneteau 46. De binnenruimte was bijna perfect ingedeeld voor ons. Twee kamers achter voor de kids, een kamer voor die dan voor ons zou worden....